Jak rozpocząć korzystanie z systemu biura rachunkowego online

Biuro rachunkowe online łączy tradycyjne świadczenie usług księgowych z nowoczesną technologią IT.

Platforma informatyczna wykorzystywana przez biuro:

Oferta i rejestracja w systemie

W pierwszej kolejności przejdź na stronę oferty biura rachunkowego. W przypadku akceptacji zamieszczonego cennika należy kliknąć na przycisk Wybieram oraz uzupełnić podstawowe dane:

Jeżeli jesteś klientem wfirma.pl wprowadź tylko swój login i hasło, których używasz w systemie wfirma.pl oraz kliknij na przycisk Dalej.

Jeżeli jesteś nowym klientem wprowadź:

  • NIP oraz kod z obrazka - po kliknięciu przycisku Dalej dane firmy zostaną uzupełnione automatycznie. W razie niezgodności należy je zmodyfikować,
  • adres e-mail, który jednocześnie będzie loginem do systemu,
  • hasło do przyszłego logowania,
  • przeczytaj i zaakceptuj regulamin,

oraz kliknij na przycisk Dalej.

Umowa z biurem rachunkowym

Na Twój adres mailowy w ciągu kilku minut zostanie przesłana umowa o prowadzenie księgowości wraz z załącznikiem w postaci cennika oraz umowa powierzenia danych osobowych.

W przypadku, gdy:

  • ilości generowanych dokumentów i innych zdarzeń znacząco różnią się od tych wymienionych w zestawieniu cennika lub
  • prowadzisz działalność w formie spółki kapitałowej, która wymaga prowadzenia pełnej księgowości,

zwróć się do nas o indywidualną ofertę za pomocą formularza kontaktowego. Pracownik biura skontaktuje się z Tobą telefonicznie by ustalić szczegóły dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej.

Na tej podstawie przygotujemy umowę o prowadzenie księgowości z kwotą dostosowaną do specyfiki Twojej firmy i prześlemy na pocztę e-mail wraz z umową powierzenia danych osobowych.

Samo otrzymanie umowy na pocztę e-mail nie stanowi jej zawarcia - potrzebny jest dodatkowo Twój podpis. Wydrukuj umowy w dwóch egzemplarzach, podpisz oraz odeślij do nas na adres:

Business-Tax Sp. z o.o.
ul. Bolesława Krzywoustego 105/21
51-166 Wrocław

Mimo iż działanie naszego biura rachunkowego oparte jest na formie online, to umowa o prowadzenie usług księgowych w formie papierowej jest niezbędna ze względu na wymogi stawiane przez kontrolerów z organów skarbowych.

Umowa powierzenia danych osobowych jest natomiast konieczna ze względu na wymogi Ustawy o ochronie danych osobowych (art. 31 ust. 1). W trakcie korzystania z systemu biura rachunkowego online gromadzone są dane, np. klientów w celu wystawiania dla nich faktur sprzedaży. Przedsiębiorca, budując bazę kontrahentów w systemie, staje się administratorem zgromadzonych danych osobowych. W celu zapewnienia należytej ochrony zapisanych w niej danych powinien powierzyć je na piśmie Business-Tax.

Dodatkowe czynności

Po otrzymaniu podpisanych umów, odeślemy Ci jeden egzemplarz (drugi zostanie w dokumentacji naszego biura) oraz zostanie utworzone dla Ciebie konto w systemie. O podpięciu do biura rachunkowego online zostaniesz poinformowany za pomocą e-maila. Do przesłanej wiadomości załączone zostaną formularze CEIDG-1 oraz UPL-1 .

Wybór biura rachunkowego Business-Tax, które będzie prowadzić księgowość Twojej firmy należy zgłosić w ciągu 7 dni, poprzez poprzez złożenie aktualizacji formularza CEIDG-1. Formalności zostawiasz nam - potrzebny druk przygotujemy za Ciebie. Wystarczy, że go wydrukujesz i podpisany dostarczysz do urzędu gminy.

Formularz UPL-1 jest niezbędny do elektronicznej wysyłki Twoich deklaracji do urzędu skarbowego. Wystarczy, że podpisany druk dostarczysz do urzędu skarbowego, osobiście lub za pośrednictwem poczty.

Rozpocznij korzystanie z systemu

Podpięcie do biura rachunkowego online oznacza otrzymanie dostępu do systemu. Możesz się zalogować na dane wskazane podczas rejestracji (login to adres e-mail) oraz korzystać z narzędzi dostępnych w ramach świadczenia przez Business-Tax usługi księgowej. Do Twojej dyspozycji będą między innymi: program do faktur, system CRM oraz program magazynowy. Szczegóły znajdziesz na stronie, gdzie opisane zostały funkcje biura rachunkowego online Business-Tax.

Zawarcie umowy z biurem rachunkowym

Ochrona danych osobowych

Upoważnienie UPL

Zgłoszenie zmian w CEIDG

Umowa wraz z cennikiem przesyłana jest automatycznie na wskazany przez Ciebie adres e-mail. Czy wiesz, że każde biuro rachunkowe musi działać zgodnie z wymogami GIODO? Deklaracje będziemy przesyłać do Twojego urzędu skarbowego drogą elektroniczną. Przeniesienie prowadzenia księgowości do biura rachunkowego Business-Tax należy zgłosić w urzędzie gminy.
Umowę wystarczy:
  • wydrukować w 2 egzemplarzach,
  • podpisać,
  • odesłać na adres naszego biura.
System biura rachunkowego online Business-Tax spełnia wymogi ustawy o ochronie danych osobowych. Przygotujemy dla Ciebie druk UPL-1 i prześlemy na pocztę e-mail. Wypełnimy za Ciebie formularz CEIDG-1 z aktualizacją danych i prześlemy na pocztę e-mail.
Odeślemy do Ciebie jeden egzemplarz oraz udostępnimy konto w systemie. Dane dotyczące Twojej firmy są u nas bezpieczne. Wystarczy, że:
  • wydrukujesz UPL-1,
  • dostarczysz podpisany do swojego urzędu skarbowego.
Wydrukowany i podpisany formularz złóż w urzędzie gminy. Termin zgłoszenia zmiany to 7 dni.